2017. november 19.


bringásandrás blog: Kazincbarcikán kezdődött a SuperCross sorozat

A harmadik SuperCross sorozat első futamának idén is Kazincbarcika adott otthont. Izgatottan vártam már, hogy végre versenyezhessek. A szeptember eleji teleatudatomabringázással érzésen sikerült túllendülni és egy hét betegség és három hét állóképességi edzés-sorozat után már el is érkeztünk az első cyclocross versenyhez.
fotó: Fenyvesi Photo

Technikai edzésekből viszonylag keveset csináltam, így a tavalyi emlékekből táplálkozva versenyeztem. A verseny hetében némi technikai malőr akadt a cyclocross bringámmal, fogsort, láncot és lánctányért is kellett rajta cserélni. Mivel itthon csak mountainbike-os alkatrészeket találtam, így egy kicsit összvérre sikerült összelapátolni a hosszú kanalas hátsó váltóval és a 11-34-es fogkiosztású sorral, valamint elöl egy tányérral.
Azon töröm a fejem épp, hogy lehet megmarad ez a felállás, mert így feleslegessé válik az első kettő tányér a szélesebb áttételtartomány miatt és csak hátul kell váltogatni.

A verseny reggelén hatalmas köd fogadott minket, viszont a 13 órai rajtunkra már nagyon szép idő lett.
Sikerült aránylag elölről rajtolni és az első néhány száz méteren tartottam is ezt a helyezést. Majd saját tempóban hajtottam körről-körre. Mivel gyorsító edzéseim nem voltak még, ezért nem is bánkódtam, hogy sokan lehagytak, akiknek elvileg nem szabadna. A negyedik kör környékén volt egy kis baki, amikor leesett a láncom és meg kellett állnom visszatenni. Ezen kívül gond nélkül tudtam versenyezni.
A pálya első része inkább nyomatós volt, míg a második fele a technikásságról szólt. Volt egy kis emelkedő, amit kellemesen meg lehetett ugratni a közönség nagy örömére. Ezen kívül még egy dupla palánk és egy lépcsősor volt beiktatva akadály gyanánt. Egyedül a palánknál kellett leszállni, mert a lépcsők mellett el lehetett tekerni, egyedül az utolsó foknál kellett ugrani egy kicsit.
Összességében jól éreztem magam, bár csak a nyolcadik helyen értem be a felnőtt férfiak közt, de ha hozzávesszük a felkészültségemet és a két szlovák versenyzőt a mezőny elejént, akkor nem annyira rossz.