2017. november 19.


Dináék vitték a prímet a LOcarGO Veszprém Crosson

Az évszaktól szokatlanul jó idő várta azt a 220 versenyzőt, aki rajthoz állt a LOcarGO Veszprém Cross terepkerékpár-verseny 16 kategóriájában vasárnap. A férfi elitversenyt Dina Márton, a nőit a londoni olimpikon Benkó Barbara nyerte.


A jelentős létszámú előnevezés mellett valószínűleg a jó időnek tudható be a kiugróan magas helyszíni nevezői létszám a szezon harmadik cyclocross magyar kupafutamán. A pálya rendkívül gyors volt, az élmezőnynek alig több mint 5 és fél perc kellett teljesíteni egy kört. Ez egy dinamikus, a nézők számára is élvezetes versenyt eredményezett, hiszen így a verseny ideje alatt többször is tudtak szurkolni kedvencüknek. Egy kör teljesítése alapvetően nem igényelt sok technikai tudást, ezt a kevésbé ügyes versenyzők is díjazták, az élversenyzők pedig sebességgel tették izgalmassá. A pályán egy palánk, egy homokágy és a már szokásosnak mondható kamionon való lépcsős átkelés törte meg a lendületet.

Az elit férfiak versenyén Búr Zsolt és Pelikán János csatájára lehetett számítani, viszont előbbi nem állt rajthoz, utóbbi pedig Dina Mártonnal (Cube Csömör MTB Team) mérkőzött a táv feléig, amikor Pelikán kerekéről lefordult a gumi. Ezzel a technikai malőrrel a kerékpárcsere után már behozhatatlan hátrányt szedett össze. Az elitek futamát Dina Márton, az U23-as korúakét Dina Dániel nyerte kéz a kézben begurulva a célba.
„Ebben a szezonban ez volt az első cross-versenyem, ezért már nagyon vártam. Csodálatos időben, egy nagyon gyors pályán versenyezhettünk. Az első kört követően sikerült ellépnem kicsit, sajnos a hátsó "csigában" azonban elestem és Pelikán Jani és a testvérem, Dani el is mentek mellettem, de két kör után felértem rájuk. A verseny felénél Janinak sajnos lefordult a szingója. Innentől kezdve Danival ketten mentünk az élen egy egyenletes, biztonságos tempót. Nagyon örülök, hogy sikerült kéz a kézben beérnünk és elhoznunk az abszolút első két helyet"
- mondta az idősebb Dina testvér.


A női elit futam egyértelmű favoritja Benkó Barbara olimpikon volt, aki tisztes előnnyel, magabiztosan nyert. A futamról így nyilatkozott a a Focus XC Team versenyzőnője:
„Vártam már a Veszprém Crosst, mert végre nekem is megkezdődött az idei cyclocross-szezon. Bár nem pihentem rá, hanem edzésből jöttem, azért szerettem volna, ha jól megy a kezdet. Előzőleg sikerült összetörni magam edzésen egy szerencsétlen eséssel, de reggel úgy döntöttem, hogy talán bírni fogja a bordám és elindultam. Nem bántam meg! Gyönyörű idő volt, a pálya gyors volt, élveztem nagyon!"

Az utánpótláskorúak körében is egyre népszerűbb a cyclocross, közel 40 U11-es és U13-as korosztályú gyermek vett részt a versenyen. A versenyt Tóth András főszervező így foglalta össze:
„Örülök, hogy ilyen népes mezőny gyűlt össze és ők elégedetten tértek haza. Biztos vagyok benne, hogy ezúttal is sikerült hozzátennünk a hazai cyclocross-élet fejlesztéséhez"

Az elit kategóriák dobogósai:
Férfiak:
1. Dina Márton – Cube Csömör MTB Team – 1:08:34
2. Buruczki Szilárd – Cube Csömör MTB Team – 1:08:42
3. Záray László – Merida Maraton Team CST – 1:10:33

Nők:
1. Benkó Barbara – Focus XC Team – 51:53
2. Tache Marike – Speed-Way Team – 53:55
3. Orosz Anita – Trek SE - 1 kör hátrány

Teljes eredménylista itt érhető el

Fotók: Nagy Zsolt